Lekcja w terenie- ułamki dziesiętne w klasie 4

WRAZAMY do SZKOŁY!

Proponuję uniwersalny materiał, który sprawdzi się  na boisku szkolnym , w sali lekcyjnej, na korytarzu.  Nic nie stoi na przeszkodzie, aby matematyki uczyć się także w parku. W nauczaniu zdalnym wykorzystujemy prezentację z hiperłączami np. do pracy w pokojach w MsTeams.

Forma lekcji z wykorzystaniem stacji zadaniowych bardzo aktywizuje uczniów i wprowadza ruch na lekcji matematyki.  

Stacje wieszamy w klasie lub  w innym miejscu, dzieci dzielimy na grupy. Wskazujemy każdej grupie inną  stację, od której ma rozpocząć rozwiazywanie zadań.  Wybrana odpowiedź poprowadzi uczniów do kolejnej stacji. Jednak tylko poprawne odpowiedzi przeprowadzą  przez wszystkie stacje. W ten sposób wszystkie zadania powinny zostać przez uczniów rozwiązane. Jeśli wcześniej uczniowie wrócą do stacji, na której już byli, to znaczy, że popełnili błąd rozwiązując zadanie. . Wówczas albo sami szukają błędu, albo wskazuję im stację, na której popełnili błąd.

Szczegółowo wykorzystanie opracowywanego materiału opisałam w poście „Stacje zadaniowe w nowej odsłonie”.

Zakres umiejętności: klasa 4 – powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.

1.       Zamiana ułamków zwykłych na ułamki dziesiętne i odwrotnie.

2.       Porównywanie ułamków dziesiętnych.

3.       Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

4.       Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100,1000.

5.       Zamiana jednostek monetarnych, długości i masy.

6.       Odczytywanie informacji z tabel.

 Dlaczego warto skorzystać z moich materiałów:

1. W pełni opracowany materiał do wykorzystania na lekcji z powtórzenia ułamków dziesiętnych. Do prezentacji dołączone są odpowiedzi dla nauczyciela.

2. Duża oszczędność czasu, opracowanie zadań zajmuje bardzo dużo czasu.
3. Stacje są przygotowane w formie prezentacji do odczytu, którą można także wydrukować i wykorzystać w nauczaniu stacjonarnym np. powiesić na ścianie w klasie, na drzewie lub płocie na boisku szkolnym.
4.  Wystarczy raz wydrukować materiał i wykorzystywać wielokrotnie.

5. Kolorowe stacje, wzbudzają zainteresowanie dzieci.
6. Uczniowie pracują w grupach, współpracują. Uczą się na błędach, samodzielnie ich szukają, uczą się samokontroli.
7.  Kolejność zadań wyznacza poprzednie rozwiązanie -urozmaicenie lekcji, a tym samym zwiększona aktywność uczniów.

Stacje dostępne są na stronie 



 

Komentarze

Popularne posty