Lekcja w terenie- ułamki dziesiętne w klasie 4
WRAZAMY do SZKOŁY!
Proponuję uniwersalny materiał, który sprawdzi się na boisku szkolnym , w sali lekcyjnej, na
korytarzu. Nic
nie stoi na przeszkodzie, aby matematyki uczyć się także w parku. W nauczaniu
zdalnym wykorzystujemy prezentację z hiperłączami np. do pracy w pokojach w
MsTeams.
Stacje wieszamy w klasie lub w innym miejscu, dzieci dzielimy na grupy. Wskazujemy
każdej grupie inną stację, od której ma
rozpocząć rozwiazywanie zadań. Wybrana
odpowiedź poprowadzi uczniów do kolejnej stacji. Jednak tylko poprawne
odpowiedzi przeprowadzą przez wszystkie
stacje. W ten sposób wszystkie zadania powinny zostać przez uczniów rozwiązane.
Jeśli wcześniej uczniowie wrócą do stacji, na której już byli, to znaczy, że popełnili błąd rozwiązując zadanie. . Wówczas albo
sami szukają błędu, albo wskazuję im stację, na której popełnili błąd.
Szczegółowo wykorzystanie opracowywanego
materiału opisałam w poście „Stacje zadaniowe w nowej odsłonie”.
Zakres umiejętności: klasa 4 – powtórzenie wiadomości o ułamkach
dziesiętnych.
1. Zamiana
ułamków zwykłych na ułamki dziesiętne i odwrotnie.
2. Porównywanie
ułamków dziesiętnych.
3. Dodawanie
i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
4. Mnożenie
ułamków dziesiętnych przez 10, 100,1000.
5. Zamiana
jednostek monetarnych, długości i masy.
6. Odczytywanie
informacji z tabel.
1. W pełni opracowany materiał do wykorzystania na lekcji z powtórzenia ułamków
dziesiętnych. Do prezentacji dołączone są odpowiedzi dla nauczyciela.
2. Duża oszczędność czasu, opracowanie zadań zajmuje bardzo dużo
czasu.
3. Stacje są przygotowane w formie prezentacji do odczytu, którą można także wydrukować
i wykorzystać w nauczaniu stacjonarnym np. powiesić na ścianie w klasie, na drzewie
lub płocie na boisku szkolnym.
4. Wystarczy raz wydrukować materiał i
wykorzystywać wielokrotnie.
5. Kolorowe
stacje, wzbudzają zainteresowanie dzieci.
6. Uczniowie pracują w grupach, współpracują. Uczą się na błędach, samodzielnie
ich szukają, uczą się samokontroli.
7. Kolejność zadań wyznacza poprzednie
rozwiązanie -urozmaicenie lekcji, a tym samym zwiększona aktywność uczniów.
Stacje dostępne są na stronie
Świetny wpis :)
OdpowiedzUsuńhttps://kalkulatorulamkow.pl/