Stacje zadaniowe w nowej odsłonie

Dzisiaj proponuję rozwiązanie zadań w sposób wyjątkowy, piękny i kolorowy.

Od kreatywności nauczyciela zależy, jak będą wyglądały prowadzone lekcje – czasem mała zmiana daje wielki efekt. Wielu z nas -nauczycieli zastanawia się jak uczyć nowocześnie, atrakcyjnie, a przede wszystkim skutecznie.  Wiemy, że ludzki mózg o wiele szybciej zapamiętuje to, co dla niego zaskakujące, inne niż dotychczasowa rutyna. Pamiętajmy też, że  podstawową formą funkcjonowania dzieci jest bycie w ciągłym ruchu i działanie.

Często brakuje nam siły, aby tworzyć materiały, czasami nie mamy pomysłu na aktywizujące lekcje. Dlatego dzielę się wypracowanymi przez mnie materiałami, które wywołały radość i  uśmiech na twarzach dzieci, wielkie emocje-dzieci lubią wyzwania, z wielkim zaangażowaniem dyskutowali nad rozwiązaniami. 

Zakres umiejętności

Klasa 4 - działania pisemne, ułamki zwykłe: dodawanie
i odejmowanie, ułamek liczby.

Dlaczego warto pracować metodą stacji zadaniowych?

  1. Uczniowie pracują w grupach.
  2. Pomagają sobie nawzajem, współpracują.
  3. Uczą się na błędach, samodzielnie ich szukają, uczą się samokontroli.
  4. Kolejność zadań wyznacza poprzednie rozwiązanie -urozmaicenie lekcji, a tym samym zwiększona aktywność uczniów.
  5. Dlaczego warto skorzystać z moich materiałów?

  1. Duża oszczędność czasu, opracowanie zadań zajmuje bardzo dużo czasu.
  2. Kolorowe stacje, wzbudzają zainteresowanie dzieci.
  3. Oferuję sprawdzony materiał.
  4. Stacje sprawdzają się w nauczaniu zdalnym oraz jako doskonały sposób "odkrzesłowienia" uczniów w edukacji stacjonarnej. 

 Instrukcja dla uczniów

  1. Rozpocznijcie rozwiazywanie zadań od stacji pierwszej.
  2. Zapisujcie z zeszycie kolejność stacji np. tak jak na poniższym grafie.
  3. Wybrana odpowiedź poprowadzi Was do kolejnej stacji. Jednak tylko poprawne odpowiedzi przeprowadzą Was przez wszystkie stacje. 
  4. Dalej postępujcie zawsze tak samo, odpowiedź wskaże Wam kolejną stację.
  5. W ten sposób powinniście przejść przez wszystkie stacje i rozwiązać wszystkie zadania.
  6. Jeśli wrócicie do stacji, na której już byliście, to znaczy, że popełniliście błąd. 
  7. Wróćcie się i spróbujcie poszukać zadanie, które rozwiązaliście źle.

 Wersje stacji zdaniowych

Stacje zadaniowe udostępniam w dwóch wersjach (są to te same zadania): 

1. wersja plik pdf, który można wydrukować, powiesić w klasie, wówczas po podziale uczniów na grupy, każda grupa rozpoczyna rozwiązywanie zadania od innej stacji zadaniowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczniowie rozchodzą się po całej klasie.
2. wersja prezentacja multimedialna, w której znajdują się hiperłącza prowadzące do kolejnych stacji. Uczniowie rozwiązując zadania zaznaczają odpowiedź, która prowadzi ich do kolejnego zadania.

Stacje w wersji pdf są dostępne na stronie, natomiast w postaci prezentacji pojawią się do 4 maja.

Odpowiedzi do stacji znajdują się tutaj



 

Komentarze

Popularne posty