Stacje zadaniowe w nowej odsłonie
Dzisiaj proponuję rozwiązanie zadań w sposób wyjątkowy, piękny i kolorowy.
Od kreatywności nauczyciela zależy, jak będą wyglądały prowadzone lekcje – czasem mała zmiana daje wielki efekt. Wielu z nas -nauczycieli zastanawia się jak uczyć nowocześnie, atrakcyjnie, a przede wszystkim skutecznie. Wiemy, że ludzki mózg o wiele szybciej zapamiętuje to, co dla niego zaskakujące, inne niż dotychczasowa rutyna. Pamiętajmy też, że podstawową formą funkcjonowania dzieci jest bycie w ciągłym ruchu i działanie.
Często brakuje nam siły, aby tworzyć materiały, czasami nie mamy pomysłu na aktywizujące lekcje. Dlatego dzielę się wypracowanymi przez mnie materiałami, które wywołały radość i uśmiech na twarzach dzieci, wielkie emocje-dzieci lubią wyzwania, z wielkim zaangażowaniem dyskutowali nad rozwiązaniami.
Zakres umiejętności
Klasa 4 - działania pisemne, ułamki zwykłe: dodawanie
i odejmowanie, ułamek liczby.
Dlaczego warto pracować metodą stacji zadaniowych?
- Uczniowie pracują w grupach.
- Pomagają sobie nawzajem, współpracują.
- Uczą się na błędach, samodzielnie ich szukają, uczą się samokontroli.
- Kolejność zadań wyznacza poprzednie rozwiązanie -urozmaicenie lekcji, a tym samym zwiększona aktywność uczniów.
Dlaczego warto skorzystać z moich materiałów?
- Duża oszczędność czasu, opracowanie zadań zajmuje bardzo dużo czasu.
- Kolorowe stacje, wzbudzają zainteresowanie dzieci.
- Oferuję sprawdzony materiał.
- Stacje sprawdzają się w nauczaniu zdalnym oraz jako doskonały sposób "odkrzesłowienia" uczniów w edukacji stacjonarnej.
Instrukcja dla uczniów
- Rozpocznijcie rozwiazywanie zadań od stacji pierwszej.
- Zapisujcie z zeszycie kolejność stacji np. tak jak na poniższym grafie.
- Wybrana odpowiedź poprowadzi Was do kolejnej stacji. Jednak tylko poprawne odpowiedzi przeprowadzą Was przez wszystkie stacje.
- Dalej postępujcie zawsze tak samo, odpowiedź wskaże Wam kolejną stację.
- W ten sposób powinniście przejść przez wszystkie stacje i rozwiązać wszystkie zadania.
- Jeśli wrócicie do stacji, na której już byliście, to znaczy, że popełniliście błąd.
- Wróćcie się i spróbujcie poszukać zadanie, które rozwiązaliście źle.
Wersje stacji zdaniowych
Stacje zadaniowe udostępniam w dwóch wersjach (są to te same zadania):
1. wersja plik pdf, który można wydrukować, powiesić w klasie, wówczas po podziale uczniów na grupy, każda grupa rozpoczyna rozwiązywanie zadania od innej stacji zadaniowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczniowie rozchodzą się po całej klasie.
2. wersja prezentacja multimedialna, w której znajdują się hiperłącza prowadzące do kolejnych stacji. Uczniowie rozwiązując zadania zaznaczają odpowiedź, która prowadzi ich do kolejnego zadania.
Stacje w wersji pdf są dostępne na stronie, natomiast w postaci prezentacji pojawią się do 4 maja.
Komentarze
Prześlij komentarz