Sztafeta zadaniowa RÓWNANIA

Pomysł na pracę w grupie, który teraz przedstawię nie jest mój, jednak nie potrafię poszukać pomysłodawcy  tej formy pracy. Nieco go zmodyfikowałam, a uważam, że jest atrakcyjny, uczniom się podoba, chętnie pracują, dlatego postanowiłam podzielić się moja pracą. Jest to też dobry moment, aby przyjrzeć się naszym uczniom, jak pracują, jaką prezentują  postawę w momencie, gdy zadania z błędami wracają do grupy. 

Na lekcję należy przygotować:
  • Kartki z zadaniami w tylu kolorach, ile grup chcemy mieć. Ja najczęściej mam 7 grup 3 osobowych. Można wydrukować zadania na kolorowo, wówczas na biały kartkach.
  • Dla uczniów mam kod QR z linkiem do chmury, w której umieszczam zadania, aby mogli rozwiązać zadania także w domu. 
  • Klucz odpowiedzi dla nauczyciela, aby móc sprawnie sprawdzać  poszczególne zadania. Najlepiej mieć całe rozwiązania zadań.
  • Kartki na stoły w takich kolorach, jak wydrukowane zadania. Wówczas bardzo szybko można zlokalizować grupę, której należy oddać zadanie np. do poprawy.
  • Kartki do rozwiązania, wystarczą A5 lub połowa A5. Jedno zadanie, na jednej kartce.
  • Patyczki do losowania grup lub inny sposób podziału na grupy.
  • Magnesy 7grup x 2 sztuki do przyczepienia kartek na tablicy.
Organizacja lekcji:
  • Przyczepiamy zadania do tablicy, kartki nacinamy, aby uczniowie mogli łatwo oderwać zadania.
  • Na stołach układamy kartki w odpowiednich kolorach oraz dajemy pisak w takim samym kolorze.
  • Uczniów dzielimy na grupy.
  • Wybrana osoba z każdej grupy podchodzi do tablicy, zabiera jedno zadanie.
  • Uczniowie w grupach rozwiązują zadanie, każde na osobnej kartce. Kartki oznaczają kolorem grupy. Następnie przynoszą nauczycielowi na tzw. STÓŁ EKSPERCKI. Nauczyciel sprawdza zadanie. 
  • Uczniowie zabierają następne i rozwiązują.
  • W przypadku błędnych rozwiązań nauczyciel oddaje zadanie do poprawy.  Nie mówię jaki błąd popełnili, muszą sami poszukać błędu i poprawić rozwiązanie zadania.  Zdarza się, że zadania wracają kilka razy do grupy.
  • Zaznaczamy na karcie odpowiedzi, zadania, które rozwiązały poszczególne grupy, a także to, ile razy zadania wracały do grup (opcjonalnie).




Komentarze

  1. a gdzie sa zadania do Pitagorasa? Pomysł wysmienity!

    OdpowiedzUsuń
  2. To są zasady konkursu matematycznego Naboj. Świetnie zastosowane na lekcję! Też polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można jeszcze pobrać ta sztafetę zadaniową?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, link wygasł, czy można jeszcze pobrać sztafetę? Rewelacyjny pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty