Figury przestrzenne-sesja fotograficzna

Zastanawiałam się, czy w obecnej sytuacji zając się na matematyce bryłami. Różne myśli kłębiły się w mojej głowie, czasami myślałam, ze zdalnie to niemożliwe, innym razem, że może jednak spróbować.  Lubię patrzeć jak uczniowie budują bryły, wyciągają wnioski, dyskutują, wymieniają się miedzy sobą spostrzeżeniami. Wiem, że obecnie nie mogę być naocznym świadkiem odkryć moich uczniów, jednak w szkole budowali by bryły z gotowych pomocy, a  w domu... 
Pomyślałam, to jet to! Odmiana po "wypełnij kartę pracy", "rozwiąż zadania".
BUDUJEMY FIGURY PRZESTRZENNE! 
Ale znowu wątpliwości, a jak nie mają plasteliny, czy patyczków, to co? 
Najpierw zaplanowałam z jakich materiałów uczniowie mogą wykonać bryły.  I tak powstał przykładowy zestaw materiałów do wykonania brył.

Wykałaczki i plastelina, lub makaron spaghetti i plastelina, lub (jeśli uczeń posiada) klocki magnetyczne. Gdyby uczeń nie posiadał plasteliny, to możesz pociąć ziemniaka na kosteczki i wykorzystać go do łączenia wykałaczek lub makaronu.  Inny sposób (bardzo smaczny, więc nie wiem, czy bryły powstaną…), to łącznie wykałaczek lub makaronu za pomocą żelków. 

W kolejnym etapie przygotowałam prezentacje, która wprowadziła ucznia w świat graniastosłupów i ostrosłupów. Lekcje zaplanowałam, jako samodzielną pracę  ucznia w domu.

JEŚLI OBRAZ ZNACZY TYLE, CO TYSIĄC SŁÓW, 
ZDJĘCIA MOGĄ OPOWIEDZIEĆ CAŁĄ HISTORIĘ






Komentarze

Popularne posty