Turniej liczby całkowite
Prezentuję turniej, który realizowałam dotychczas na lekcjach matematyki. Klasę dzieliłam na grupy, następnie, w każdej grupie była wyznaczona osoba, która wybierała zadanie, osoba, która zapisywała rozwiązania oraz uczeń, który sprawdzał zadania sąsiedniej grupie.
Następnie po kolei grupy wybierały zadanie, ale zadanie rozwiązywały wszystkie grupy. Po upływie wyznaczonego czasu uczniowie wyznaczeni do sprawdzania rozwiązań podchodzili do sąsiedniej grupy, a ja w tym czasie wyświetlałam rozwiązanie. Za poprawne rozwiązania grupy otrzymywały banknot 10 zł (oczywiście edukacyjny).
Numer zadania, które zostało wybrane, zmienia kolor, dzięki temu wiadomo, że to zadanie już było rozwiązywane.
Uczniowie bardzo lubią organizowane w ten sposób turnieje.
Taki turniej wysłałam też uczniom do samodzielnej pracy w domu, prosząc o odesłanie uzyskanego wyniku. Dzieciom bardzo się podobała forma zadań, a co najważniejsze mogli od razu sprawdzić wyniki.
Komentarze
Prześlij komentarz