Karty do nauki tabliczki mnożenia


Karty te powstały z powodu... trudności w zapamiętaniu tabliczki mnożenia przez moją Córkę dyslektyczkę🙈, a obecnie licealistkę w klasie z rozszerzoną matematyką i fizyką 💪😘


Nauka tabliczki mnożenia często jest długotrwała, a przy tym niestety nudna. Wielu dorosłych nie pamięta niektórych działań, z najbardziej sławnym 7x8? Zresztą ja także miałam problem, aby zapamiętać dwa działania 7x9 i 6x9. Z nostalgią wspominam pierwsze lata mojej pracy, jako nauczyciel. Mianowicie zanim zapytałam uczniów, ile jest 7x8, czy 6x9, najpierw liczyłam w głowie wynik tych działań, a później dopiero zadawałam pytanie. Często uczniowie mówią, że nie mogą zapamiętać określonych przypadków TM, niektóre przykłady się powtarzają.
Zaprojektowane przez mnie karty:
📌świetnie się sprawdzają, bowiem motywują do nauki,
📌pozwalają systematycznie zaplanować naukę, aby nie była nudna,
📌do kart załączona jest instrukcja w jaki sposób uczyć się TM, instrukcja jest bardzo prosta,
📌proponuję 4 różne metody nauki,
📌 pozwalają oderwać się od komputera, co w obecnej sytuacji jest bardzo pożądane,
📌dziecko samo uczy się TM, nie musi angażować rodzica "do odpytywania",
📌zarówno pierwszoklasista, jak i czwartoklasista będzie mógł uczyć się TM używając tych kart,
📌w pierwszej klasie wybieramy przypadki, które dziecko ma ćwiczyć, a w kolejnych dokładamy karty, zatem karty są wykorzystywane przez kilka lat,
📌natomiast, jeśli dziecko jest zdolne, to widzimy jego rozwój, a co najważniejsze dziecko obserwuje swoje postępy. Możemy wówczas powiedzieć "możesz być z siebie dumny, zobacz, jak dużo już umiesz" i to "dużo" rzeczywiście jest widoczne. w postaci "góry" kart.


Zasady nauki z moimi kartami
Sposób nauki jest bardzo prosty, bowiem na każdej karcie z jednej strony jest działanie, a z drugiej wynik. W początkowym etapie nauki, dziecko bierze kartę, mówi np. 7 razy 8 jest 56, odwraca kartę i sprawdza samodzielnie wynik. Kartę z poprawnie podanym wynikiem do działaniem odkłada do pudełka. Natomiast z błędnym rozwiązanie, zostawia na kolejny dzień. Kolejnego dnia postępuje tak samo. Zatem każdego dnia zostaje coraz mniej kart, co jest szalenie motywujące. A w nauce tabliczki mnożenia, bardzo ważne jest utrzymanie motywacji.
Karty także przygotowują do dzielenia, a obecnie wśród uczniów, obserwują dużą trudność w wykonywaniu dzielenia, nawet najprostszych przypadków. Dzieci nie potrafią "odwracać" działań tzn. nawet jeśli wiedzą, ile to jest 4x8, na pytanie, ile to jest 32 podzielić przez 8, już często nie potrafią odpowiedzieć. Karty pozwalają pokonać i tę trudność.






Komentarze

Popularne posty