Kodowanie na dywanie
Niespodziewane zastępstwo, koło matematyczne, czy jakikolwiek powód, aby zaktywizować uczniów, to własnie ten moment, aby wykorzystać pomysł z sudoku, ale całkowicie inaczej.
Rozdajemy każdej grupie uczniów 9 kompletów kart po 9 cyfr od 1 do 9 oraz 4 miarki, sznurki, z których zbudują planszę sudoku. Jeśli uczniowie nie znają zasad tej popularnej łamigłówki, to wyjaśniamy szczegółowo zasady. Prosimy, aby ułożyli planszę sudoku. I tutaj nasza rola się kończy, odpoczywamy, natomiast uczniowie angażują się w matematykę, jak nigdy dotąd.
Mnóstwo zabawy, ale najwięcej myślenia matematycznego, analizowania, argumentowania, uzasadniania wyborów, czyli modne ostatnio, kształtowanie kompetencji kluczowych.
Na końcu radość,samozadowolenie, które pojawia się z wykonanego zadania.
PRZYGOTOWANIE LEKCJI
Mam przygotowane 6 kompletów kart (po 81 kart od 1 do 9) oraz po 4 zwykłe miarki na grupę, które można "zdobyć" w każdym budowlanym markecie.
Karty z cyframi najlepiej wydrukować, dla każdej grupy, na innym kolorze papieru, wówczas łatwo będzie rozdzielić zestawy, gdyby się pomieszały.
Ciekawą alternatywą może być sudoku ze zwierzętami. To sudoku jest trudniej ułożyć, niż sudoku liczbowe. Moi uczniowie poradzili sobie w ten sposób, że najpierw ułożyli sudoku liczbowe, a następnie liczby zamienili na zwierzęta😏
Link do dokumentu pdf z liczbami
Komentarze
Prześlij komentarz