Rachunek pamięciowy dla czwartoklasistów-mnożenie w pamięci
Ucząc matematyki warto zadbać o dobrą atmosferę na lekcji. Jedną z moich ulubionych metod, którą można zastosować , nawet wtedy, gdy nie mamy dużo czasu na przygotowanie do zajęć, jest wzbudzenie zaciekawienia wśród uczniów, bardzo ważna jest intonacja, ton głosu, komunikaty niewerbalne. Na przykład lekcję zaczynam tak:
-Czy zastanawialiście się jak to się dzieje, ze niektóre osoby liczą sprawnie, szybko, potrafią policzyć w pamięci skomplikowane działania?
Dzieci najczęściej odpowiadają, "bo są mądrzy", bo "umieją matematykę".
Wówczas mówię, że znają pewne strategie, które pozwalają im tak sprawnie liczyć. I dzisiaj zdradzę im te strategie, aby i oni potrafili liczyć tak dobrze. Wówczas pojawia się niedowierzanie, zaciekawienie i motywacja, aby nauczyć się nowego sposobu liczenia.
Dalej lekcja toczy się na zasadzie odkrywania niesamowitych strategii liczenia, pełno na niej emocji, entuzjazmu, aktywności. Uwielbiam te lekcje, te wzdychania: "ale to jest super", "umiem obliczyć takie trudne przypadki", "ŁAŁ, ale Pani to ma metody" itd.
Natomiast zadanie domowe, to zaprezentowanie zdobytej umiejętności rodzicom. Miło jest wrócić do domu i pochwalić się nową umiejętnością.
Na lekcję przygotowałam prezentację dotyczącą różnych strategii mnożenia, ale prezentacja, jest też świetna do wykorzystania w domu, przez rodziców, którzy chcą pomóc dziecku nauczyć się sprawnie mnożyć.
Komentarze
Prześlij komentarz